dijous, 8 de juliol del 2010

L'estiu a la piscina xicoteta

Em mirava hui reflectida en el vidre de les portes de l'ascensor, i sense poder-ho evitar, he començat a riure'm un poc nerviosament: tinc la sensació que aquest juliol no el passe jo, que la marxa que duc és massa per al meu esperit tranquil i la parsimònia amb què faig les coses. Però una bandada de xiquets no atén estes coses, i demana atenció constant. Tenen set, tenen calor, tenen fam, o no en tenen, tenen pixera... i una llarga llista. 
Amb el cabell tot embullat, maldecap d'estar al sol, al costat de la piscina però sense banyar-me, em mirava i no em reconeixia. No hi estic acostumada. I de cap de les maneres m'acostume al sol. El sol, l'exposició al sol de juliol, és un verí. Tanmateix, vore als nanos jugar i sentir algunes coses que diuen pot ser interessant. Sembla un altre món, supose que jo he oblidat massa coses de la meua infantesa, i sempre dic que la raó del meu oblit és que vaig ser molt feliç. Tranquil·la també, i feliç.
Alguns d'aquests xiquets vénen d'una residència, i intente imaginar el que sentiran quan veuen que als altres xiquets els arrepleguen els pares o els iaios, i a d'ells no. Fa poc isqué un estudi publicat sobre els xiquets entre els sis i els catorze anys. Segons sembla, es deia que aquest és un tram d'edat poc conflictiu, però la investigació i posterior conclusió d'aquest estudi revel·la que no és així, que no és tant plàcida la vida dels xiquets i xiquetes d'aquesta edat.

5 comentaris:

  1. Crec que del temps feliç de la infantesa n'oblides els detalls, allò més anecdòtic. Però mantens, com a profunda substància, la calidesa dels instants, de una mena de plenitud assossegada al pit, d'eternitat compresa, que no sols no oblides, sinó que esperes -potser equivocadament- retrobar algun dia. Si això pot crear una mena d'enyor, imaginem, per un moment, el que pot suposar en la gent que mai va ser veritablement feliç.

    ResponElimina
  2. has escoltat a micah p hinson? vaig descubrir-lo fa uns dies ( el meu últim post al cadern pasmado es fruit de aquest descobriment )

    quan combinem?

    beijinho

    ResponElimina
  3. Que cert i que ben dit, el que escrius Mona. Sí, d'aquests, dels xiquets que tenen un poc més difícil la felicitat també ne conec :(


    Ni idea, Cortuska, però m'agrada la foto...
    A vore si al final això del dia 17 va cap endavant... La setmana que ve confirme!
    Beijos e até mais

    ResponElimina
  4. M'has fet pensar en el poc que pense en la meua infantesa. No és d'ara: tot i que en tinc la sensació general de que va ser feliç, no guarde molts records concrets. M'ho faré vore.
    El que si que pense sovint, quan veig les meues filles, és en què pensaran elles, d'ací d'uns anys, del que parlem i fem junts ara. Tan de bo...
    Estigues bé ;)

    ResponElimina
  5. Ja en som dos, AlfredRussel. Això deu ser algun colp al cap que ens pegàrem... :D

    ResponElimina