Perquè encara que no vulgues, el món és aspre i brutal. I tampoc per això, no voler no viure.
EL DARRER BRINDIS
Bec per la casa desvastada,
pel dolor de la meva vida,
per la solitud en parella
i bec també, brindo, per tu.
Pels llavis falsos que em traïen,
per la fredor mortal als ulls,
perquè el món és aspre i brutal
i perquè Déu no ens ha salvat.
1934
Anna Akhmàtova.
Trad. Maria-Mercè Marçal i Monika Zgustova. Ed. Proa.
També pot ser meravellós(així ho volem creure, i si ho creiem, ho serà, perquè en part, afortunadament, és en les nostres mans). I com és meravellós, precisament, volem viure.
ResponEliminaA mi, tot i que siga de veres, tot i que en siga conscient, dir que és aspre i brutal m'entristeix profundament. Recordar-s'ho i repetir-s'ho massa no em sembla un bon exercici per al coco.
Trist, el poema
La poeta tenia motius per a escriure així, tot siga dit.
ResponEliminaNo és repetir-ho, és saber-ho i saber viure amb això, o alguna cosa aixina. A mi em funciona, o alguna cosa aixina :)
Açò és el que una altra Barriguita dice :)
Coralet