dimarts, 31 d’agost del 2010

Per què tindre un blog? ( Avui, dia del blog)

Normalment, sempre que vaig a escriure un apunt, em ve el mateix pensament: allà vaig jo amb els meus apunts per contribuir a la massa d'informació -inútil- que pots trobar a internet. No és falsa modèstia, no, és veritat. A poca gent interessa que jo haja estat o no en Benidorm, i si aní a vore a la millor -i única- imitadora de Tina Turner que mai he vist. Tanta informació es menja una altra, i així fins a fer una muntanya d'escombraries, perquè, tot el que no es pot destriar, esdevé això mateixa, fem. Realment, sí que trobes coses ben interessants a internet, el problema és conseguir trobar-les, com bé sabeu, i després no oblidar les rutes que has seguit. Encara que si t'interessen diverses coses, la teua llista d'adreces d'interès pot resultar també un xicotet internet: no perquè no t'interesse, sinó per la quantitat d'enllaços que acumules. Hi haurà bones maneres d'aprofitar el temps a internet, però la meua no és massa eficient, i supose que passa com en la vida:  hi intervenen l'organització, la teua piràmide (o quadrat, o el que siga) d'interessos... 
Conec gent que ha trobat faena pel blog, gent que s'ha enamorat a partir d'anar comentant-se jugadetes als apunts i gent que ha fet amistat via blogs. Després, i més enllà d'això, crec que els bloguers es podrien dividir en dos grans grups -em ve de gust dividir-ho així- els que fan faena de divulgació, és a dir, escriuen després d'haver après alguna cosa, relacionada amb la seua faena normalment,  i els que es plantegen l'apunt com un aprenentatge: pot ser saben un poc del tema, però busquen a la xarxa més informació, i al final de l'apunt, quan el donen per acabat, han aprés molt més del que sabien. Per descomptat, el primer té un poquiu del segon i el segon té un poquiu del primer. Per descomptat, açò no té cap validesa. I tant al primer com al segon, li agrada escriure, que crec que és el més important per tindre un blog.
I parlant de blogs: per què vilaweb continua posant-hi bloc referint-se al blog???

I per últim, hui és el dia de blog, i han proposat, des de BlogDay, que cadascú recomane cinc blogs interessants. Jo participe, a la meua manera, sense seguir els passos, o siga sense enllaçar-me, i per tant, sense que tinga cap utilitat. Són, per dir-ho així, els que, descoberts fa poc, m'han agradat més. Agafats en conjunt, una combinació de poesia, llengua i biologia :)

Ací van:



5 comentaris:

  1. moltes gràcies :-) m'agrada que t'agradi. per la meva part, continuo passejant-me pel teu blog, encara que sigui en silenci. sempre és agradable.

    una abraçada.

    ResponElimina
  2. L'important no és tant a qui li puga interessar el que escrius, sinó que tu tingues ganes d'escriure-ho i que hages triat esta manera de comunicar.

    A Internet es poden fer moltes coses, des d'entretindre's (ex. videojocs), passant per trobar gent amb la mateixa afició que tu (ex. un fòrum de pesca) o aprendre alguna habilitat (ex. tocar la guitarra) i un llaaaarg etcètera.

    Internet està molt bé sempre que no oblidem el món exterior: el passeig per la platja/muntanya, la cerveseta amb els amics,etc. Comunicar, també, d'altres maneres.

    Un honor estar en esta llista, gràcies! :)

    ResponElimina
  3. Això de bloc no fa sentit, cada vegada els bloguers l'usen menys; no entenc Vilaweb, potser pretenen ser puristes de la llengua, però crec que s'equivoquen.

    Que jo sàpia, blog ve de weblog: web (xarxa) + log (diari). És a dir, un diari o bitàcola en Internet.

    ResponElimina
  4. Moltíssimes gràcies, Coralet! Un honor formar part de la teua llista, i una bona manera d'alegrar la represa després de les vacances.
    Per ací em trobaràs, com sempre. Salut!

    ResponElimina
  5. Gràcies a vosaltres, sempre esteu entre les meues lectures preferides d'internet!

    Besos

    ResponElimina