Despús-ahir
Hi ha cançons que et fan plorar. La de Fisherman's Blues, és una d'eixes. Feia tants anys que no la sentia, des que vaig trencar l'agulla del tocadiscos, i els discs de vinil han quedat, des d'aleshores, en silenci. Els Waterboys els conec per mon pare. Aquesta cançó me la posava, i me la posava, i me la posava... no sé com no vaig fer malbé el disc.
Hi ha cançons que et fan plorar. La de Fisherman's Blues, és una d'eixes. Feia tants anys que no la sentia, des que vaig trencar l'agulla del tocadiscos, i els discs de vinil han quedat, des d'aleshores, en silenci. Els Waterboys els conec per mon pare. Aquesta cançó me la posava, i me la posava, i me la posava... no sé com no vaig fer malbé el disc.
Tinc internet en casa fa temps i encara no els havia buscat. Sé la raó.
I wish I was a fisherman
tumbling on the seas
far away from dry land
and its bitter memories
casting out my sweet line
with abandonment and love
no ceiling bearing down on me
save the starry sky above
with Light in my head
and you in my arms
I wish I was the brakeman
on a hurtling, fevered train
crashing headlong
into the heartland
like a cannon in the rain
with the beating of the sleepers
and the burning of the coal
counting the towns flashing by
in a night that's full of soul
with Light in my head
and you in my arms
I know I will be loosened
from the bonds that hold me fast
that the chains all hung around me
will fall away at last
and on that fine and fateful day
I will take me in my hands
I will ride on the train
I will be the fisherman
with Light in my head
and you in my arms
Un dia, a la mar o als núvols
No estic en el que hauria d'estar, certament. Je suis où je ne suis pas. Per exemple, uns ulls són prou grans o verdament grans per a despistar-me. Un gelat compartit, un vi blanc, groguenc, amb bombolletes, el nou llibre de poesia entre les mans, uns quants poemes recitats (afig, masculinament recitats). La lassitud barrejada amb una altra cosa.
Le professeur
Elève Hamlet
L'élève Hamlet (sursautant)
... Hein... Quoi... Pardon... Qu'est-ce qui se passe... Qu'est-ce qu'il y a... Qu'est-ce que c'est ?...
Le professeur (mécontent)
Vous ne pouvez pas répondre "présent" comme tout le monde ? Pas possible, vous êtes encore dans les nuages.
L'élève Hamlet
Etre ou ne pas être dans les nuages !
Le professeur
Suffit. Pas tant de manières. Et conjuguez-moi le verbe être, comme tout le monde, c'est tout ce que je vous demande.
L'élève Hamlet
To be...
Le professeur
En français, s'il vous plaît, comme tout le monde.
L'élève Hamlet
Bien monsieur. (Il conjugue :)
Je suis ou je ne suis pas
Tu es ou tu n'es pas
Il est ou il n'est pas
Nous sommes ou nous ne sommes pas...
Le professeur (excessivement mécontent)
Mais c'est vous qui n'y êtes pas, mon pauvre ami !
L'élève Hamlet
C'est exact, monsieur le professeur,
Je suis "où" je ne suis pas
Et, dans le fond, hein, à la réflexion,
Etre "où" ne pas être
C'est peut-être aussi la question.
Jacques Prévert, Paroles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada