dimarts, 3 d’agost del 2010

Les lletres de la nit

És cada nit que, baldats, demanem
quin és l'oblit que tremola a les pedres,
quina paraula ens cal, damunt del gel
que se'ns desfà, i es fon dins l'aire tebi.
Per a cap ull, les lletres de la nit.

Un grat, la llum del sol, tan fugissera,
on contemplar-hi el silenci tranquil
de cada cosa:
                      la calma amb què l'arbre
agafa un vent, traspassa la llum
el vidre i mor, foc culminant, la cendra.

I el tancament dels ulls
com la mort més exacta.



Poema de Los fòssils (al ras), Joan Todó.

També la nit pot ser la nit del Ring of fire, o la nit de les serps. Les lluernes sense sol.

3 comentaris:

  1. No estoy muy acostumbrada a leer en Valenciá, pero aquí se disfruta de ello un montón!

    ResponElimina
  2. Ahir vaig buscar, a tall de la teua entrada, informació sobre aquest autor al què --ignorant de mi-- tampoc no coneixia. Tot el que vaig veure em va semblar magnífic. També aquesta. Gràcies pel suggeriment!

    ResponElimina
  3. Verónica, gràcies! Intente posar-hi poemes, encara que fora de la llei ;)

    Alfred, jo el conec gràcies al blog Llunàtic, o siga, que res d'ignorants, un va trobant coses per internet, i au!

    Besets estiuencs

    Coralet

    ResponElimina