És cada nit que, baldats, demanem
quin és l'oblit que tremola a les pedres,
quina paraula ens cal, damunt del gel
que se'ns desfà, i es fon dins l'aire tebi.
Per a cap ull, les lletres de la nit.
Un grat, la llum del sol, tan fugissera,
on contemplar-hi el silenci tranquil
de cada cosa:
la calma amb què l'arbre
agafa un vent, traspassa la llum
el vidre i mor, foc culminant, la cendra.
I el tancament dels ulls
com la mort més exacta.
Poema de Los fòssils (al ras), Joan Todó.
També la nit pot ser la nit del Ring of fire, o la nit de les serps. Les lluernes sense sol.
No estoy muy acostumbrada a leer en Valenciá, pero aquí se disfruta de ello un montón!
ResponEliminaAhir vaig buscar, a tall de la teua entrada, informació sobre aquest autor al què --ignorant de mi-- tampoc no coneixia. Tot el que vaig veure em va semblar magnífic. També aquesta. Gràcies pel suggeriment!
ResponEliminaVerónica, gràcies! Intente posar-hi poemes, encara que fora de la llei ;)
ResponEliminaAlfred, jo el conec gràcies al blog Llunàtic, o siga, que res d'ignorants, un va trobant coses per internet, i au!
Besets estiuencs
Coralet