divendres, 16 d’octubre del 2009

El que escolte a un taxi

Hui he agafat un taxi i el taxista, un home que m'ha semblat al principi simpàtic (m'ha obert la porta de darrere i tot!) tenia posada la cadena cope. Suposadament era això que en diuen tertúlia, però jo l'únic que he sentit han sigut proclames, totes elles de la mateixa orientació. Parlaven de l'avortament. Han utilitzat la ciència per recolzar més el que deien, ja sabeu la fòrmula "açò és científic" com un sinònim de veritat absoluta, i la interpretació que realitzen de teories científiques o de resultats d'experiments sol ser sempre esbiaixada. Segons ells, la biologia molecular i no sé quines disciplines més de la biologia, assegura que la vida comença una vegada produïda la fusió dels nuclis de les gàmetes. He recordat dues persones, aleshores. L'historiador i metge Josep Lluís Barona, i l'escriptora Marisa Madieri. El primer per un magnífic article sobre aquesta qüestió, on exposa amb claredat perquè la ciència no pot decidir què és vida (què és individu) i què no. La segona perquè, encara que no explica la seua posició d'una manera clara, sinó com una anotació al llibre Verda aigua, estava en contra de l'avortament.

3 comentaris:

  1. Per què els taxistes sempre escolten la COPE?

    alba

    ResponElimina
  2. A mi és la primera volta que em passa. bset

    ResponElimina
  3. em quede amb Barona ( que em va donar clases a la facultad ja fa un grapat d´anys ) i amb el teu apuntament de l´utilització de la ciència com font d´autoritat per a defendre qualsevol punt de vista ( tanmateix un com altre ).. [ perdó pels errors ortogràfics]

    ResponElimina