divendres, 5 de novembre del 2010

Quan solament tens ganes de tornar a casa

Esperen igual que jo els resultats, però hi ha molta diferència en l'escena - l'escena que jo represente i la que ells representen. La sala d'intermedis està plena: una dona d'Almàssera, més vells que jóvens, i aquesta parella de la que vull parlar. Realment, jo no sé fer descripcions, i intentar-ho em suposa un repte i alhora un exercici de concreció. La dona d'uns setanta llargs o vuitanta pocs duu una bena a un braç i no para de parlar pel telèfon, està nerviosa. L'home, més vell i més malalt, està gitat a una camilla i es queixa que aquesta és massa dura. Quan penja el telèfon, s'adreça a una altra dona -la dona d'Almàssera d'abans, que acompanya son pare- i li conta coses. Sembla ser que la bena tapa les moraures que li han eixit a partir d'una agressió del seu fill. Ho sent perquè estic davant d'ella mentre ho conta, i perquè m'interessa com parla: malgrat que visqué en Bonrepòs -anava a posar Borenpòs, faig l'ullet - i que ara viu al mateix poble que jo, diu aquí i no ací i fa les esses sonores, entre altres coses. 
De seguida que aquesta dona torna a agafar el mòbil per tocar a una tal A., la dona d'Almàssera em mira a mi i em fa l'explicació: mou les mans i em diu su hijo, su hijo i busca en mi la complicitat perquè també em duga les mans al cap. 
A la sala, estem tots cansats i desitjant que ens atenguen i poder millorar; alguns, necessiten desfogar-se i es conten coses que fins i tot, un no contaria a persones més properes. 
Ve el metge de la parella de vells i els dóna l'alta. La dona encara li atura l'explicació un moment perquè torna a sonar el mòbil -després te toque que estic a l'hospital i està aquí el metge- el metge no s'ho pren a mal. Els donen l'alta, vindrà una ambulància. Sent que la dona li demana dos besos al metge, que em sembla que és resident, més o menys de la meua edat, i amb el que segurament vaig compartir sala d'estudi, fa molts anys. Després, ella s'acosta al marit, i li dóna dos o tres besos als llavis i li parla amb tendresa i li acaricia la galta. I se'n van a casa.


M'han dit que milloraré i jo vull pensar que d'ací uns dies estaré menjant-me el plat de cous-cous que la veïna ens ha portat i si potser, ho faré en bona companyia. Encara que he fet el mateix error de l'hipocondriac: he visitat internet (una web seriosa, però) i he vistes totes les possibilitats i fins que no em trobe millor, tindré l'enrònia. I mira que ho he dit jo voltes: no mires malalties a internet!

6 comentaris:

  1. M`has deixar inquiet... Espere que vaja tot molt bé. Per a uns dies que em descuide de visitar-te, i ja veus si passen coses... En tot cas, cuida't molt i estigues bé --i, si em permets que ho diga, veges de fer servir internet per al que toca: contar-nos coses boniques i recomanar-nos poemes, i no per mirar malalties. ;)

    ResponElimina
  2. Uf, consultar el senyor google en aquests casos és el pitjor! De cop i volta et sembla que el teu cas és gravíssim o bé que pot ser que no te'n desempalleguis en mesos o anys! Al senyor google, ni cas. Els cous-cous de la veïna i la bona companyia segur que fan miracles.
    Una abraçada!

    lavidatevidapropia

    ResponElimina
  3. Ei, no t'inquietes! em diuen que són angines, encara que el meu costat més hiponcodriac pensa que és una altra cosa, potencialment mortal.. qui no té problemes, se'ls busca. Jo per eixe cous-cous, em cure però ja! haha
    M'ho prendré açò com un rebals ;)

    ResponElimina
  4. Lavidatevidapropia: i també els antibiòtics, de tot un poc, hihi. El cous-cous ha d'esperar uns dies, la bona companyia no :)
    Ai, buscar al google és el pitjor que pots fer... a mi em fa gràcia i pena quan et remet a pàgines on la gent pregunta sobre el seu estat (i qui són els qeu contesten? metges anònims, anònims simplement?)
    Besos

    ResponElimina
  5. Tant de bo tot haja sigut un ensurt i et trobes molt millor. Les urgències, sala d'intermedis, box o el que siga és fa dur de pair i llarg, massa llarg. Un petó.

    ResponElimina
  6. Gràcies Mona, em trobe millor, però no puc baixar la guàrdia :)
    Sí, anar a un hospital és trobar-te amb moltes coses que formen part de la vida i que moltes vegades, vius d'esquenes a elles fins que "te les topetes".
    Petó rebut i tornat.

    ResponElimina