En l'explicació dels mètodes per a introduir ADN exògen a una planta, el que en diuen transgènics, que no ha de ser per a la millora genètica (tema de discussió i que duu tela) sinó que pot ser simplement per a l'estudi de la regulació de l'expressió gènica (de com la maquinària es posa en funcionament i a partir d'ADN poden haver-hi proteïnes), la professora fa un apunt francament divertit: el mètode "biolística" duu aquest nom perquè abans s'utilitzaven pistoles (balística, en efecte) per poder introduir a la velocitat d'un projectil material genòmic. El macroprojectil era el balí i el microprojectil eren les gotes d'ADN que volien introduir, més algun metall pesat, com l'or o el tungstè. Després del dispar, el balí s'aturava a la pantalla que actuava com a filtre i que sols deixava passar el microprojectil. La tomata, per exemple, rebia l'impacte de milers de gotetes i algunes cèl·lules quedaven transformades. El científic que realitzava aquests experiments havia de conseguir, com no, un permís d'armes. Ara ja no és tan divertit i utilitzen aire comprimit per obtindre el mateix efecte de descàrrega violenta sobre la mostra.
M'agrada el teu nou blog. Crec que me'n obriré, per un temps determinat, un i explicaré les meues aventures i desventures i les moltes lectures reusenques.
ResponEliminaalba
PS. Prest estaré per València i, ara sí, crec que tindré un ratet per un café, ja t'aniré diguent.
Clar, fés-ho, jo el llegiré...
ResponEliminaClar, quedarem...