dissabte, 25 de desembre del 2010

El vint-i-cinc com podria ser el vint-i-set

Com preparar-te per a rebre l'any nou de la millor manera possible? L'any nou, el meu any nou que fa deu anys que tinc dèsset anys, o que tinc por de la crisi dels trenta, o que difícil que és viure per ací però més difícil és en altres llocs del planeta, i tampoc ser feliç amb eixe argument. 
Així, com preparar-me per al meu aniversari i com preparar-me per al nou any?


U, provar-te la roba de l’any passat, eixa que has tardat en provar-te perquè sabies que no et cabria. Comprovar que has augmentat de talla, triar la que et quedes, amagar aquella que et duu records massa preuats. Fer-ho amb música alegre perquè no diguen que tendeixes a la tristesa. Dos, ordenar l’escriptori. Perquè ordenar l’escriptori és molt més que això: és endreçar el teu cap i la teua vida. Separar per àrees les llibretes, els objectes. Dirigir, de tant en tant, la vista sobre les fotos i sobre els llibres. Somriure. Tornar a endreçar i alçar coses al seu lloc, canviar el disc que com sempre has  acabat per ratllar, posar-ne un altre (també estarà ratllat però encara no ho saps, i què més dóna).  Escriure al teu nou blog. Cantar, entre tant, plorar per alguna cançó també. Saber que hui dines putxero, anticipar el plaer de dinar putxero. Obrir, entre la tria de la roba vella  i què fer amb els fulls que acumules, el nou llibre que s’afig a la col·lecció. Imaginar, ja. Parlar amb un amic que torna pel xat, mentre penses en el putxero, en ordenar les coses, en la roba que mai et poses i que aquest any, aquest any sí, que ja et vas fent major, penses posar-te.

2 comentaris:

  1. Jo no faria molt de cas a qui et diga que tendeixes a la tristesa. Que sap d'això, qui siga t'ho diga? ;)
    Vaja, vaja, amb el nou blog, quina sorpresa! Com és de menut el món... Felicitacions. I que comences molt bé l'any, i que el continues igual de bé. O millor encara.

    ResponElimina
  2. haha, no, és de veres! m'ho han dit i ho sé ;)

    Igualment, Pep. Per a l'any que ve, el millor possible.

    C.

    ResponElimina