dimarts, 5 d’octubre del 2010

Menys boles de cristall i més boles de Drac

Amb il·lusió, vaig a començar a fer-me la col·lecció de vídeos documentals Cosmos, de Carl Sagan. Això, significa, entre altres coses, que tornarà a haver-hi diari, ací, en casa, els diumenges. M'adone que molts escriptors, pintors, etc, que conec fou per llegir els suplements dels diaris. Per diverses raons, això passà, i internet, en part, ha substituït eixe costum. Però, bé, no vull parlar de l'impacte que ha tingut tindre ordinador i internet a casa, que en el meu cas, no fa gaire anys. Vull parlar d'un article del Público, article aparegut a la secció de Ciències, que recentment han lloat. Aquest article parla de com les Pseudociències han acampat, durant dies, o durant anys en forma de màsters, a les Universitats. Citen casos com reunions d'astròlegs a la Universitat d'Alacant, futurs farmacèutics que tenen assignatures sobre l'homeopatia -moltes farmàcies venen productes homeopàtics, supose que els preparen per a això- i màsters que contenen estudis sobre les Flors de Bach. Hi ha una profunda contradicció si un mateix campus ofereix estudis de Física i també de les Flors de Bach o de grafologia, no? Com si pogueren coexistir, les dues coses, en un mateix espai. Supose que hi ha màniga ampla per a certs estudis, si hi ha gent que es troba millor després de prendre's unes quantes càpsules que no contenen pràcticament res, qui som nosaltres per dir que no, que això no? Clar, el problema és que per a algun motiu estem al segle XXI i no en l'època de bruixes i bruixots. Estem?? A més d'açò que ocorre a algunes Universitats, també una se pregunta en quina època està ,quan, de matinada, encén la televisió i veu espectres, cartes que parlen de futur i boles, que malauradament, no són boles de Drac.

2 comentaris:

  1. Veus? Ara no em puc treure la cançó de Bola de Drac del cap (quins temps! i què gran, Satanàs Cor Petit!). Vaig a l'acupuntor, a vore si ell pot...
    Ben bé que viuen, alguns i algunes, a costa de tanta credulitat.

    ResponElimina
  2. Anem a buscar, la bola de Drac!

    Coralet

    ResponElimina