Els que parlem apitxat no tenim la culpa. Les s sonores no les coneguem, també se'ns fa difícil pronunciar una g de manera bonica. Ho sé. Però he arribat a sentir-me com contà aquella professora meua de llengua, nascuda a Meliana i escriptora, quan als viatges per les terres de la nostra estimadíssima llengua, feien burla del seu parlar. Els qui feu la s sonora o la g/j boniquetes ho feu (com digué Raimon a L'hora del lector) perquè ho heu mamat a casa.
Sempra m'han fet fàstic els que sempre tenen la importància de difondre i protegir el català a la boca, però no tenen cap respecte pels qui l'estan aprenent o parlen una variant diferent a la seva. Segur que les teves "s" sordes i g/j són tan maques com les nostres. Que els donguin pel cul, amb perdó.
ResponEliminaXe, perô si l'apitxat és el millor subdialecte de tots!
ResponEliminaGràcies xicons pels comentaris.
ResponEliminaEnric, no són tan maques, però són. Tenim altres coses: per exemple, a mi a l'institut, un company li feia molta risa que jo diguera: fiu açò, fiu lo atre (i no vaig fer) jo estic molt orgullosa de parlar amb les formes del simple del passat dels verb (crec que es dia així).
Toni, no és el roscà? O el roscà té ja la categoria de llengua? (Per cert, em pixe, no literalment, amb algunes coses de la valenciclopèdia)
N'home, no, el roscà és un idiolecte; per cert, qu'en el meu comentari anterior la paraula aptixat té un enllaç, que si no passes el ratolí per damunt no es veu.
ResponEliminaI, a efectes organißatius: tu no eres riberenca, no?
Pique a l'apitxat i eix en blavet i ratlleta però no em duu a cap pàgina...
ResponEliminaNo, no sóc riberenca, del més del nord, de l'Horta Nord (tinc un dejà vu perquè abans tenia un altre blog i a d'aquell blog també m'ho preguntares, ;)
Són coses de l'anonimat i dels canvis d'anonimat ^_^
Ah, sí, crec que ja sé qui eres, que tenies amics en Sueca, potser? Bo, ací té vosté l'enllaç...
ResponEliminaMolt bé. Ixa mateixeta. Gràcies per l'enllaç!.
ResponEliminaSí que és difícil apitxar perquè quan intenten imitar-te, per exemple, un de la Marina (alta o baixa, igual té) ho no li eix o li eix més exagerat. No saben el punt exacte. Però una cosa, el rècord d'apitxament el tenim els de l'Horta, no? Per la proximitat a la capi?