dijous, 1 d’octubre del 2009

Alboraia: eixe poble que camina cap enrere

ACPV ha interposat davant el TSJ-CV recurs Contenciós Administratiu contra l'Ajuntament d'Alboraia - que ja està ademès a tràmit - per la supressió de l'Oficina de Política Lingüística i la modificació del Reglament Municipal sobre l´Ús i la Normalització del Valencià.La supressió del requisit lingüístic i les oficines de normalització lingüística als ajuntaments on governa el PP és un fet repetit en diversos casos que apunta no a una casualitat, sinó a una política deliberada: així, a Dénia, Ontinyent i Benicarló s’ha eliminat l’exigència de coneixement del valencià per accedir a qualsevol lloc de treball públic, a Carcaixent s’ha rebaixat el nivell d’exigència, i ara a Alboraia s’ha anat més lluny, ja que s’ha eliminat l’Oficina de Política Lingüística. Aquesta supressió implica que s’han eliminat llocs de treball i s’ha modificat el Reglament Municipal sobre l´Ús i la Normalització del Valencià. Tant a Ontinyent com a Alboraia la modificació del reglament ja és definitiva: a Ontinyent s’aprovà el 29 de setembre, i a Alboraia s’aprovà al plenari del dia 28 del mateix mes.El recurs ha estat presentat per ACPV contra la decisió del govern municipal del PP, i també per la tècnica de normalització lingüística de l’Ajuntament d’Alboraia, Laura Rubio, la colla de Dimonis de l’Avern (entitat cultural arrelada a la població, amb més de 13 anys d’antiguitat) i una vintena de ciutadans de la població, en representació dels veïns afectats per la desaparició del servei. El TSJ-CV té potestat per anular les ordres que han aprovat els Ajuntaments d’Ontinyent i Alboraia, i el que demanen des d’ACPV és la nulitat de la supressió de l’Oficina de Política Lingüística d’Alboraia i de la corresponent modificació de la plantilla de treballadors, ja que entenen que aquesta decisió s’oposa a la Llei d’Ús del Valencià i a l’Estatut d’Autonomia.
Copiat del butlletí de ACPV.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada