Com quan el turista és aturat
per recelosos homes uniformats-
obren la càmera, desenrotllen la pel·lícula
i deixen que el sol cegui les imatges:
així és com la claror diürna enfosqueix els somnis.
Trosset del poema Seminari dels somnis, de Tranströmer
Joder...
ResponEliminaM'agrada molt la idea d'aquest poema. Només de nit es poden tenir somnis, només de nit hi ha poesia.
ResponEliminahola, helena! afegeixes molt més que l'anònim!
ResponEliminaA mi m'agradà molt, el poemari, el poema i el poeta. He vist que al teu blog també el tenies.
En fi, la metàfora és preciosa. Quan el somni xoca amb la realitat, allà on hi ha massa llum...
Jo no el tinc al bloc, que jo sàpiga, aquest poeta. Ja m'ho miraré.
ResponEliminaah, no és de veres, m'he confòs.. tenies a claes anderson :S
ResponEliminai este és transtromer!