dimecres, 21 d’abril del 2010

Lectures

En la conversa on li comentí la possibilitat de treballar aquest any també en la Fira, ella em confessà un gran amor als llibres. Per primera vegada, després de cinc anys en eixe espai verd i humit que és el Campus de Burjassot, trobava algú que s'estimava llegir. Fou una agradable sorpresa, la veritat que fins i tot m'emocioní. Sí, em diu, jo als nou anys (i mentre ho diu obri més els ulls i sé que espera sorpresa per la meua part, com quan contes alguna cosa que a tu et sembla digna de contar-la i esperes, vigilant, la reacció de l'altre), en un estiu, em vaig llegir Anna Karenina i el Decameró. Hòstia. Després d'aquest hòstia silenciós, li pregunte, però no entendries res, no? Als nou anys qui entén els conflictes d'Anna Karenina? Ella posa èmfasi en l'altre llibre. Però, saps, no, quin llibre és el Decameró? Li dic que sí, que conec el llibre i que dubte molt que algun dia el llija. N'hi ha coses que és millor saber-les i no confiar en què hi haurà temps (vida) per a llegir-ho tot.
I què lliges ara, novel·la, poesia? (ho dic amb un no dissimulat interés). No, diu, poesia no. No puc amb ella, bé, s'ho pensa millor, i afegeix: Benedetti té coses que m'agraden.
Davant aquesta perla, jo no podia sinó tindre interés en veure què és el que agafaria del CAL. Fuster, Rodoreda? (són de lo millor que hi ha a la minibiblioteca del CAL).
Ens acostem a les prestatgeries, jo sense saber encara quin llibre anava a agarrar (cosa que féu que agarrara l'últim Premi Nobel). De sobte, la meua companya posa cara d'alegria: està la segona part de la trilogia Millenium!

4 comentaris:

  1. quin text més bo, maria..ple d'intel·ligència i de ironia:un acaba il·luminat i amb un somriure en la cara

    ResponElimina
  2. :))
    que dius, xée! És una cosa que em passà. Saps que jo no escric ficció ^^ per tant és la vida mateixeta la que dóna aquests moments!
    Jo vull anar demà a la Fira (a vore si plou i aixina n'hi ha poqueta gent, uiii, si me senten els editors/llibreters!) Però repetiré la visita lo que faça falta!
    Besos (ja te dic si faig alguna compra)

    ResponElimina
  3. És curiós com ens muntem les nostres pròpies pel.lícules que després no acaban d'encaixar a la realitat. Per cert, jo amb la trilogia Millenium m'ho vaig passar pipa, i també amb El guardià en el camp de segol, o amb La muntanya màgica, o amb El castell...

    ResponElimina
  4. Clar, una cosa no lleva l'altra. Jo no l'he llegida, la trilogia, però sí que he llegit altres coses que no sé si passaran a la Història de la Literatura ;), però que m'han agradat molt.
    Per exemple, m'agrada Donna Leon.
    A vegades, tendim (tendisc) a posar etiquetes o posar a persones en calaixos. Per això em va semblar molt graciós lo d'esta xica.

    ResponElimina