dilluns, 26 d’abril del 2010

Herois

Cadascú té els seus herois, eixes persones que admira per qualsevol cosa. A mi m'agraden especialment les persones que demostren una ferma voluntat en aconseguir allò que es proposen, ja siga ser cantant com tindre una família. A vegades admirem a aquell que posseix allò que nosaltres no tindrem mai, allò que ens costa massa tindre, allò que està massa lluny de la nostra naturalesa, que pot ser per ser massa pereosa, no té prou en una vida per apropar-se suficientment a l'ideal.
L'heroi, en el meu cas, sovint és un heroi imaginari. Thea Kronborg, la protagonista d'una de les primeres novel·les de Willa Cather, em sembla que passarà a ser una de les meues heroïnes. Com sol passar en les novel·les d'aquesta escriptora americana, les dones són fortes, resolutives, dones que naveguen en un món d'adversitats i solen, menys en un cas que ara recorde, eixir victorioses.
Avui he llegit un article sobre altre tipus d'herois, herois ben reals. Acostar-se a ser com ells, almenys en eixa part, no costa massa. El cost, depèn, segons sembla, de la sort (de l'actuació o no de l'Agència Tributària). Són els que, continuant amb el moviment d'insubmissió (els insubmissos formen part també dels meus herois), lluiten pacíficament contra les despeses militars per part de l'Estat. Objecció fiscal, diuen. Perseguits, com he dit, segons la sort, per Hisenda. Gent que pensa que la defensa de l'Estat no té perquè passar per la defensa militar. Gent que fa possible que el món puga esdevindre, algun dia, un lloc més feliç.

5 comentaris:

  1. A vegades l'heroi és aquell que es queda un pas endavant quan els altres han fet un pas enrere. Malgrat tot, o per això, cal admirar-lo.

    ResponElimina
  2. M'agrada el que dius, Calpurni. M'ho apunte.

    ResponElimina
  3. Vaja, Willa Cather! D'aquesta dona vaig llegir My Antónia, te la recomane

    ResponElimina
  4. Oh, m'encanta Willa!
    Mi Antónia, m'agradà molt. He llegit, Lucy Gayheart, Pioneros, La muerte llama a l'arzobispo i ara acabant (en l'Epíleg) El canto...
    Una cosa que comente prou amb un amic que també s'estima Cather, a tu et sembla que a meitat de novel·la sempre decau un poquet? Com si fóra incapaç de mantindre la meravella del principi?
    A mi m'ha passat en totes a excepció de Lucy i La muerte...

    Ahm, i a vore quan una editorial la tradueix al valencià!!!

    ResponElimina
  5. Buf, no sé, només he llegit este que et comente, i ja fa temps... recorde que sí, que eren històries de diferents personatges i això a voltes es pot fer llarg. De tota manera, és un tipus de literatura per llegir a espaiet, com les novel·les de Valor.

    I sí, t'hi has fixa't bé, pareix que no l'han traduïda. Pensí a fer-ho jo, però vaig dir "quina faena!" XD

    ResponElimina