Però tornem, a l'arena de l'Amfiteatre on es martiritzà el bisbe Fructuós i els diaques Auguri i Eulogi, es construí en memòria seua una basílica visigòtica. Sobre aquesta, posteriorment es va bastir una església romànica. Hi queden les restes. Millor no imaginar el martiri dels cristians mentre estem gaudint d'aquest sol, del vent que prové de la mar, del blau a la retina, així que continuem cap al Circ. I jo que pensava que solament hi havia amfiteatres! Quanta ignorància! Pensava que tot tenia el nom d'Amfiteatre: tant els edificis per a les curses de cavalls i carros com el destinat per a les lluites entre persones o persones i animals. A més, els malabars, segons sembla es podien veure a l'Amfiteatre i no al Circ. Del Circ ha quedat ben poc, entre altres coses part de les voltes – i algunes d'elles les pots tindre dalt del cap mentre sopes en algun restaurant del carrer Trinquet Vell. Però qui sap si quan enderroquen els edificis per construir nous habitatges troben sota l'asfalt més runes.Com que d'Història en sé ben poc, i això que vaig tindre un immillorable professor d'Història a l'institut, per explicar-me què feien al Circ, el guia introdueix en la conversa Ben-Ur i el tors nu de l'actor - i fastigós amant de les armes, ho havia de dir- C. Heston.
Una de les coses que paga la pena també veure és la maqueta que reconstrueix eixa Tàrraco que, per les runes que hem vist, costa imaginarMentre escric ara açò em ve al cap la pregunta Tornaré a Tarragona? Però si torne, com diu Spaziani, seré la mateixa? Serà per tant tornar?
Una de les coses que paga la pena també veure és la maqueta que reconstrueix eixa Tàrraco que, per les runes que hem vist, costa imaginarMentre escric ara açò em ve al cap la pregunta Tornaré a Tarragona? Però si torne, com diu Spaziani, seré la mateixa? Serà per tant tornar?
Hauries d'haver vingut a Reus que et queia aprop, Coralet! Un bon vermut amb olives a la Plaça del Castell sempre val la pena ;)
ResponEliminaPos passàrem! Amb cotxe i fa poc amb autobús.
ResponEliminaXé, ara ja sé dues coses que faré a Reus: el que m'acabes de recomanar i visitar la casa i tot el que tinga a vore amb Ferrater!