dijous, 31 de desembre del 2009

TORNADA

De sobte s'obrirà la finestra
i la mare em cridarà
ja és hora de tornar

es badarà la paret
entraré en el cel amb les sabates enfangades

m'asseuré a taula i malhumorós
aniré responent totes les preguntes

no em passa res deixeu-me
en pau. Amb el cap entre les mans
m'estic assegut. Com els
puc contar aquest camí
llarg i embullat.

Ací al cel les mares fan
bufandes verdes de punt

brunzen les mosques

el pare fa una becada a la vora de l'estufa
després de sis dies de feina.

No no puc pas
dir-los que es homes es
devoren els uns als altres.


Tadeusz Rózewicz, Angoixa. Ed. 96

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada