dimecres, 14 d’abril del 2010

Imaginem l'època en què un sant esdevé alcalde honorífic

Imaginem un poble d'una comarca de la Marina. Imaginem les festes d'eixe poble a un patró. Imaginem festers i festeres. Imaginem festeres maquillant-se i anant a la perruqueria. Imaginem que s'elegeix, per sorteig o per votació, la reina (i que hi ha enveges i decepcions). Imaginem que el patró és un sant. Imaginem que hi ha una processó en honor al sant. Imaginem que els portadors duen la figura del sant i la relíquia del sant (un os dut de no sé on). Imaginem que la guàrdia civil també eix en la processó (de gala). Imaginem que al sant, patró del poble, el proclamen alcalde honorífic. Imaginem que el sant és Sant Vicent Ferrer. Imaginem que el poble és Teulada. Finalment, imaginem l'època.

12 comentaris:

  1. Sí. Alcalde honorífic i perpetu (que se m'havia oblidat lo de perpetu!!!).
    http://www.canfalimarinaalta.es/default.asp?resol=&link_directo=noticia&id_noticia=22204

    ResponElimina
  2. Imaginem que eixe no és el meu poble!

    ResponElimina
  3. surrealisme teològic! Berlanga president de la Comunitat!

    ResponElimina
  4. Al menys aquest alcalde no pot "desviar" diners públics.
    Quina passada d'acte!

    ResponElimina
  5. Com si als vostres pobles no passara!

    ResponElimina
  6. Com si als vostres pobles no passara!

    ResponElimina
  7. Feu el favor de contactar amb Moixama, els creadors d'una pel·li estrafolària sobre l'ínclit sant, segurament en saber d'aquest càrrec honorífic i perpetu els vénen idees al nano, com aquell monjo cec que per dissipar les cabòries pegava voltes al claustre.

    ResponElimina
  8. A mi és que en aquest país ja em sorprenen poques coses...

    ResponElimina
  9. Barbi, als altres pobles ídem. A l'esgllésia de Rafel, Rafelbunyol, hi ha encara els noms dels caídos por la patria.
    El que heu de fer és publicar eixe text per algun lloc!
    Sant Vicent, faça el favor de dedicar-se a complir les funcions d'alcalde i a explicar-me que és ínclit.
    Calpurní, mai se sap el que pot arribar a fer un sant.
    Cortuska, pendent enviar-te mail.
    Mariko, fins demà!

    ResponElimina
  10. RECOMANACIÓ DE CINE:

    LA PORTENTOSA VIDA DEL PARE VICENT, amb Albert Boadella quan no s'havia agilipollat encara i Ovidi Montllor, entre altres. Un destrellat imprescindible.

    (a Alcoi van posar una bomba al cine Goya quan es va estrenar)

    ResponElimina
  11. Gràciees! La buscaré..
    He llegit el teu apunt, i l'he passat als meus amics teuladins, la barbi i l'anònim (que és també la barbi).

    ResponElimina