Imaginem un poble d'una comarca de la Marina. Imaginem les festes d'eixe poble a un patró. Imaginem festers i festeres. Imaginem festeres maquillant-se i anant a la perruqueria. Imaginem que s'elegeix, per sorteig o per votació, la reina (i que hi ha enveges i decepcions). Imaginem que el patró és un sant. Imaginem que hi ha una processó en honor al sant. Imaginem que els portadors duen la figura del sant i la relíquia del sant (un os dut de no sé on). Imaginem que la guàrdia civil també eix en la processó (de gala). Imaginem que al sant, patró del poble, el proclamen alcalde honorífic. Imaginem que el sant és Sant Vicent Ferrer. Imaginem que el poble és Teulada. Finalment, imaginem l'època.
L'altre dia?
ResponEliminaSí. Alcalde honorífic i perpetu (que se m'havia oblidat lo de perpetu!!!).
ResponEliminahttp://www.canfalimarinaalta.es/default.asp?resol=&link_directo=noticia&id_noticia=22204
Imaginem que eixe no és el meu poble!
ResponEliminasurrealisme teològic! Berlanga president de la Comunitat!
ResponEliminaAl menys aquest alcalde no pot "desviar" diners públics.
ResponEliminaQuina passada d'acte!
Com si als vostres pobles no passara!
ResponEliminaCom si als vostres pobles no passara!
ResponEliminaFeu el favor de contactar amb Moixama, els creadors d'una pel·li estrafolària sobre l'ínclit sant, segurament en saber d'aquest càrrec honorífic i perpetu els vénen idees al nano, com aquell monjo cec que per dissipar les cabòries pegava voltes al claustre.
ResponEliminaA mi és que en aquest país ja em sorprenen poques coses...
ResponEliminaBarbi, als altres pobles ídem. A l'esgllésia de Rafel, Rafelbunyol, hi ha encara els noms dels caídos por la patria.
ResponEliminaEl que heu de fer és publicar eixe text per algun lloc!
Sant Vicent, faça el favor de dedicar-se a complir les funcions d'alcalde i a explicar-me que és ínclit.
Calpurní, mai se sap el que pot arribar a fer un sant.
Cortuska, pendent enviar-te mail.
Mariko, fins demà!
RECOMANACIÓ DE CINE:
ResponEliminaLA PORTENTOSA VIDA DEL PARE VICENT, amb Albert Boadella quan no s'havia agilipollat encara i Ovidi Montllor, entre altres. Un destrellat imprescindible.
(a Alcoi van posar una bomba al cine Goya quan es va estrenar)
Gràciees! La buscaré..
ResponEliminaHe llegit el teu apunt, i l'he passat als meus amics teuladins, la barbi i l'anònim (que és també la barbi).